Warunki gwarancji | AURA line

Warunki gwarancji klimatyzacji AURA line

OKRES GWARANCJI

1.1. Przedmiotem niniejszego dokumentu gwarancyjnego jest wyłącznie Produkt, którego model i numer są określone w Dokumencie Gwarancyjnym. Nie obejmuje on gwarancji na instalację, czynnik chłodzący, skropliny, zasilanie oraz sterowanie, a także innych usług realizowanych przez montera.

1.2. Gwarancja na Produkty jest oferowana na czas 60 miesięcy od momentu sprzedaży Produktu, pod warunkiem, że Użytkownik spełnił wszystkie wymagania zawarte w tym Dokumencie Gwarancyjnym, w tym realizuje płatne regularne przeglądy techniczne poprzez Autoryzowanego Instalatora, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale 3 Dokumentu Gwarancyjnego.

1.3. Gwarancja pokrywa usterki Produktu, które zostały odkryte i zgłoszone w ciągu 60 miesięcy, liczonych od momentu sprzedaży. Koszty związane z diagnozą usterki, wymianą komponentów oraz dojazdem do miejsca instalacji Produktu pokrywa Gwarant. Użytkownik* zgłasza usterki do Autoryzowanego Instalatora, który ostatnio wykonywał działania związane z Produktem (instalacja, serwis lub naprawa gwarancyjna).
Użytkownik ma również możliwość zgłoszenia usterki do innego Autoryzowanego
Instalatora, który, posiada ważny certyfikat F-gaz.

ZAKRES GWARANCJI

2.1. Gwarancja zapewnia bezkosztowe usunięcie usterki Produktu lub jego składowej części, jeżeli awaria wynika bezpośrednio z defektu konkretnego elementu Produktu lub samego Produktu, czyli z nieprawidłowości konkretnych elementów Produktu, błędów produkcyjnych, wad materiałowych czy niewłaściwego wykonania. Pod pojęciem naprawy Strony rozumieją również dostarczenie Produktu (lub jego części) wolnego od wad, w sytuacji, kiedy Gwarant uzna tę metodę za najodpowiedniejszą formę rozwiązania problemu zgłoszonego przez Użytkownika.

2.2. Tylko podmioty z tytułem Autoryzowanego Instalatora (dalej „AI”) są uprawnione do instalacji, napraw gwarancyjnych i przeglądów technicznych Produktów. Użytkownik ma obowiązek sprawdzić (tj. przed zamówieniem usługi związanej z Produktem) czy podmiot, któremu planuje zlecić usługę posiada aktualne uprawnienia z ważnym certyfikatem F-gaz.

2.3. Termin “naprawa” oznacza działania o charakterze specjalistycznym, właściwe do wyeliminowania wady podlegającej gwarancji, niezależnie od liczby części zastąpionych podczas jednej naprawy.

2.4. Niniejsza gwarancja będzie honorowana przez Gwaranta, tylko wtedy, gdy Nabywca Produktu (zwany dalej „Użytkownikiem”) przedstawi:

a. czytelnie i prawidłowo wypełniony (bez skreśleń, poprawek) Dokument Gwarancyjny
zawierający:
– wykaz Produktów wraz z numerami seryjnymi poszczególnych Produktów,
– dane i pieczęć Sprzedawcy,
– dane i pieczęć AI instalującego Produkt,
– datę sprzedaży,
– datę pierwszego uruchomienia Produktu,
– potwierdzenie daty realizacji płatnych przeglądów, dokonanych przez AI w trakcie okresu gwarancji, zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale 3.

b. dowodu nabycia Produktu (faktura, paragon). Data transakcji wskazana na dowodzie zakupu Produktu musi być zgodna z datą sprzedaży Produktu, wskazaną w Dokumencie Gwarancyjnym.

2.5. Warunkiem korzystania z praw gwarancyjnych w okresie 60 miesięcy jest przeprowadzanie kontroli technicznych przez AI zgodnie z zasadami przedstawionymi w rozdziale 3.

2.6. Gwarant ma prawo odmówić Użytkownikowi bezpłatnej naprawy gwarancyjnej, jeśli:

a. stwierdzone zostaną niezgodności między danymi w dokumentach (szczególnie na fakturach i w Dokumencie Gwarancyjnym) a danymi na Produkcie oraz między danymi zawartymi w raportach z przeglądów, a danymi wskazanymi w Dokumencie Gwarancyjnym,

b. dojdzie do naruszenia plomb,

c. zostaną złamane warunki określone w niniejszym Dokumencie Gwarancyjnym.

2.7. Usterki ujawnione i zgłoszone w okresie trwania gwarancji będą naprawiane w ciągu 14 dni roboczych od dnia otrzymania prawidłowego pisemnego powiadomienia o ich zaistnieniu, z wyjątkiem pkt. 2.8. poniżej. Metodę usuwania usterek w okresie gwarancji określa Gwarant.

2.8. Jeżeli konieczne jest zamówienie części zastępczych, okres naprawy zostaje wydłużony o czas potrzebny na ich dostarczenie.

2.9. Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od wystąpienia usterki, powiadomić o niej pisemnie, e-mailowo Gwaranta. Każde poprawne powiadomienie musi zawierać:

a. dane zgłaszającego (numer telefonu, imię i nazwisko osoby kontaktowej),

b. numer Dokumentu Gwarancyjnego Produktu,

c. numer seryjny Produktu, którego dotyczy zgłoszenie,

d. datę sprzedaży Produktu,

e. opis usterki Produktu,

f. przedstawienie dowodów jednoznacznie potwierdzających terminową realizację regularnych przeglądów technicznych, zgodnie z warunkami niniejszego Dokumentu Gwarancyjnego, przede wszystkim wpis w Dokumencie Gwarancyjnym w sekcji „Przeglądy techniczne/serwisowe”,

g. adres miejsca instalacji Produktu.

2.10. Jeżeli Użytkownik uniemożliwia Gwarantowi przeprowadzenie gwarancyjnej naprawy Produktu przez okres przekraczający 8 tygodni od momentu poinformowania Użytkownika o gotowości do przeprowadzenia naprawy, Gwarant ma prawo odmówić naprawy i anulować zgłoszenie z powodów leżących po stronie Użytkownika. W takiej
sytuacji Użytkownik nie ma prawa do ponownego zgłoszenia tej samej usterki (traci prawa wynikające z gwarancji w zakresie tej usterki). Odmowa naprawy ze względu na powyższe okoliczności nie daje podstawy do występowania Użytkownika z jakimikolwiek roszczeniami wobec Gwaranta.

2.11. Wszystkie Produkty i części, które zostały zastąpione (usunięte) podczas naprawy gwarancyjnej, przestają być własnością Użytkownika. Podmiot pełniący rolę Gwaranta przejmuje te elementy od Użytkownika, zaznaczając to w raporcie awarii.

2.12. Użytkownik musi zapewnić prawidłowy i bezpieczny dostęp do Produktu na każdym etapie procesu naprawy gwarancyjnej. W przypadku Produktów zawieszonych lub zamontowanych na dużej wysokości, Gwarantowi powinien być zapewniony dostęp do Produktu bez konieczności użycia dźwigów lub podnośników. Wszystkie koszty związane z udostępnieniem Produktu ponosi Użytkownik. Obowiązki związane z odłączeniem odpowiednich instalacji związanych z Produktem spoczywają na Kliencie. Gwarant ma prawo odmówić przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej, jeżeli Użytkownik nie zapewnił odpowiedniego i bezpiecznego dostępu do Produktu. W takim przypadku Użytkownik nie jest uprawniony do ponownego zgłoszenia tej samej usterki (traci prawa wynikające
z gwarancji w zakresie tej usterki). Odmowa przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej z przyczyn, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, nie daje Użytkownikowi prawa do występowania z roszczeniami wobec Gwaranta.

2.13. Naprawa usterek, które nie są objęte gwarancją, realizowana jest na zasadach pełnej odpłatności za przeprowadzoną naprawę. Ponadto, jeżeli Użytkownik niesłusznie wezwał Gwaranta do przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej, koszty poniesie Użytkownik, który zgłosił nieuzasadnione zgłoszenie.

KONTROLE TECHNICZNE W RAMACH GWARANCJI

3.1. Warunkiem utrzymania gwarancji na Produkt jest realizacja regularnych płatnych kontroli technicznych Produktu wyłącznie przez AI. Kontrole techniczne Produktów muszą odbywać się w terminach określonych poniżej i muszą być potwierdzone przez AI w Dokumencie Gwarancyjnym. Obowiązek spełnienia tego wymogu spoczywa na Kliencie.

3.2. Warunkiem skorzystania z praw wynikających z Gwarancji jest przeprowadzanie płatnych kontroli technicznych, niezależnie od czasu eksploatacji urządzenia:

a. dla produktów instalowanych w budynkach mieszkalnych co najmniej raz w roku, przy czym odstęp między kolejnymi kontrolami nie może być krótszy niż 11 miesięcy,

b. dla produktów instalowanych w pomieszczeniach biurowych (produkty zapewniające komfort użytkownikom) co najmniej 2 razy w roku, przy czym odstęp między kolejnymi kontrolami nie może być krótszy niż 5 miesięcy,

c. dla produktów instalowanych w pomieszczeniach technicznych co najmniej 4 razy w roku, przy czym odstęp między kolejnymi kontrolami nie może być krótszy niż 3 miesiące.

3.3. Pierwszy przegląd techniczny powinien odbyć się:

a. dla urządzeń zainstalowanych w budynkach mieszkalnych w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu Urządzenia, potwierdzonej w Karcie Gwarancyjnej,

b. dla urządzeń zainstalowanych w budynkach biurowych (urządzenia służące do zapewnienia komfortu ludzi) w ciągu 6 miesięcy od daty zakupu Urządzenia, potwierdzonej w Karcie Gwarancyjnej,

c. dla urządzeń zainstalowanych w pomieszczeniach technicznych w ciągu 4 miesięcy od daty zakupu Urządzenia, potwierdzonej w Karcie Gwarancyjnej.

3.4. Kontrole techniczne realizowane przez AI są całkowicie płatne, a ich koszty ponosi Użytkownik.

3.5. W sytuacjach uzasadnionych warunkami użytkowania Produktów, AI może w porozumieniu z Użytkownikiem ustalić dodatkowe obowiązkowe kontrole gwarancyjne, które będą miały charakter kontroli obowiązkowych, decydujących o możliwości korzystania z praw wynikających z tej gwarancji. W przypadku braku porozumienia,
decyzja AI jest ostateczna.

3.6. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie terminów kontroli.

3.7. Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego dostępu do Produktu. Wszelkie koszty związane z dostarczeniem dostępu do Produktu ponosi Użytkownik. Punkt 2.12 Dokumentu Gwarancyjnego ma zastosowanie.

3.8. Wszystkie kontrole techniczne powinny być zapisane przez Gwaranta w Dokumencie Gwarancyjnym.

3.9. Jeżeli Użytkownik zaniecha wykonania co najmniej jednej regularnej kontroli gwarancyjnej, na warunkach określonych w tym rozdziale, gwarancja natychmiast traci swoją ważność.

OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI GWARANTA

4.1. Gwarancja na jakość nie obejmuje:

a. nieprawidłowego funkcjonowania lub uszkodzeń Produktów wynikających z błędnej instalacji, sprzecznej z instrukcją użytkownika lub instrukcją montażu,

b. nieprawidłowego działania lub uszkodzeń Produktu spowodowanych nieodpowiednim użyciem lub nadużyciem Produktu, zaniedbaniami użytkownika lub korzystaniem z Produktu w sposób sprzeczny z instrukcją użytkownika, albo normami bezpieczeństwa, jak również stosowaniem niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych (np. filtrów),

c. nieprawidłowego funkcjonowania lub uszkodzeń Produktu wynikających z napraw, modyfikacji montażu i zmian strukturalnych przeprowadzonych samodzielnie lub przez podmiot nieuprawniony, co oznacza w szczególności podmiot nieposiadający statusu Autoryzowanego Instalatora,

d. instalacji czynnika chłodzącego oraz uszkodzeń Produktu powstałych na skutek jej niewłaściwego wykonania,

e. instalacji odprowadzania kondensatu oraz uszkodzeń Produktu powstałych na skutek jej niewłaściwego wykonania,

f. instalacji elektrycznej oraz uszkodzeń Produktu powstałych na skutek jej niewłaściwego wykonania lub awarii,

g. uszkodzeń Produktu spowodowanych działaniami lub zaniedbaniami Użytkownika wynikłymi z: I/ niewłaściwego użytkowania, sprzecznego z zaleceniami instrukcji obsługi, II/ nieodpowiedniej instalacji zasilania energetycznego i/lub zakłóceń jej działania, III/ transportu i/lub przechowywania, jeśli te czynności zostały wykonane przez Użytkownika na własny rachunek.

h. czynności eksploatacyjnych, które są obowiązkiem Użytkownika i wynikają z instrukcji obsługi Produktu, w tym regulacji, kontroli działania, korekty błędów obsługi lub programowania ustawień,

i. czynności związanych z obowiązkowymi przeglądami konserwacyjnymi opisanymi w pkt. 3 oraz związanymi z nimi opłatami,

j. nieprawidłowego funkcjonowania lub uszkodzeń Produktu powstałych na skutek: pożaru, powodzi, uderzenia pioruna, innych klęsk żywiołowych, zdarzeń losowych niezwiązanych z działaniem Produktów, korozji wynikłej z montażu w miejscu narażonym na działanie szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych, nieprawidłowego napięcia zasilającego, wojny, zamieszek i innych czynników zewnętrznych.

k. szkód wynikłych z niewłaściwego doboru Produktu,

l. roszczeń Użytkownika dotyczących parametrów technicznych Produktu, o ile są one zgodne z informacjami podanymi przez producenta.

4.2. Gwarant nie jest odpowiedzialny wobec Użytkownika za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie Produktu, które wynikły z innych przyczyn niż wady tkwiące w Produkcie. Odpowiedzialność Gwaranta za wady fizyczne ogranicza się do wartości uszkodzonych części. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za dalsze straty, utratę korzyści, sankcje
umowne poniesione przez Użytkownika, straty spowodowane niedziałaniem Produktu w czasie oczekiwania na naprawę gwarancyjną oraz szkody majątkowe (bezpośrednie i pośrednie) wynikłe z niedziałania Produktu.

4.3. Warunkiem utrzymania gwarancji jest przeprowadzanie wszelkich napraw i przeglądów technicznych tylko przez AI.

4.4. Niniejsza Gwarancja nie wyklucza, nie ogranicza ani nie zawiesza praw nabywcy wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

4.5. Decyzja Gwaranta dotycząca zasadności reklamacji jest decyzją ostateczną.

ZASADY KOŃCOWE

5.1. Gwarant nie odpowiada za terminowość usług gwarancyjnych, jeżeli jego działalność zostanie zakłócona nieprzewidzianymi, nadzwyczajnymi, zewnętrznymi i niezależnymi od Gwaranta okolicznościami o charakterze siły wyższej, takimi jak powodzie, trzęsienia ziemi, wojny, epidemie, ataki terrorystyczne, decyzje władz państwowych lub lokalnych wpływające na działalność Gwaranta, szczególnie ograniczające swobody obywatelskie czy swobodny przepływ towarów i usług, a także zjawiska o charakterze lokalnym, takie jak pożar, katastrofa drogowa, itp. W przypadku zaistnienia siły wyższej, termin realizacji obowiązków gwarancyjnych wydłuża się o czas trwania siły wyższej.

5.2. Reklamacje gwarancyjne są rozpatrywane zgodnie z warunkami gwarancji obowiązującymi w dniu sprzedaży Produktu.

5.3. W przypadku utraty Dokumentu Gwarancyjnego, Gwarant nie wydaje duplikatu.

5.4. Niniejsze warunki gwarancji dotyczą Produktów zakupionych od dnia 01.07.2023 r.

Pobierz kartę